Yeni Peugeot 2008, Türkiye’de satışa çıktı!

Hem Avrupa’nın hem de Türkiye’nin B-SUV segmentinde en fazla satılan modeller listesinde üst sıralarda yer alan Peugeot 2008, yenilenmesinin akabinde, ülkemizde de satışa sunuldu. Akaryakıtlı, dizel ve elektrikli 3 farklı motor seçeneği ile Türkiye pazarında yer alan yeni SUV modelinde birinci teslimatlar eylül ayı başı prestijiyle başlayacak. İşte yeni Peugeot 2008 fiyatı, özellikleri ve motor seçenekleri…

Yeni Peugeot 2008 fiyatı, özellikleri ve motor seçenekleri!

Ülkemizde satışa sunulan yeni 2008 ALLURE 1.2 PureTech 130 HP EAT8’nin fiyatları 1.444.500 TL’den, yeni 2008 ALLURE 1.5 BlueHDi 130 HP EAT8’nin fiyatları da 1.550.500 TL’den başlıyor. Performansı artırılan ve 345 km’lik (WLTP) elektrikli menzili 406 km’ye yükseltilen yeni e-2008 GT’nin başlangıç fiyatı ise 1.580.000 TL olarak belirlendi.

Yenilenmiş haliyle müşterilerine seçme özgürlüğü sunan, “Göz Alıcı” SUV dizaynıyla yeni Peugeot 2008, merkezi 10 inçlik yüksek çözünürlüklü ekran ile Peugeot i-Connect ve eşsiz 3D i-Cockpit sayesinde ilham veren sürüş keyfi sunarak “Duygu”lara hitap ediyor. Yeni Peugeot ışık imzasını benimseyen yeni 2008, ön tampondaki parlak siyah eklere entegre edilen üçlü aslan pençesi ile daha da güçleniyor. Artta, tekrar tasarlanan ışık imzasıyla yeni 2008, tüm versiyonlarında yeni LED stop lambalarına yer veriyor.

Peugeot, yenilediği B-SUV modeli 2008’in Türkiye teslimatlarına eylül ayı başı prestijiyle başlıyor. Akaryakıtlı, dizel ve elektrikli güç üniteleri ile müşterilere seçme özgürlüğü verilerek, muhtaçlığa en uygun yeni Peugeot 2008 tercih edilebiliyor.

Tamamı EAT8 otomatik şanzımanlı akaryakıtlı ve dizel 2008 seçenekleri birinci evrede ALLURE ve GT donanımlarıyla Türkiye’ye giriş yaparken elektrikli model versiyonu olan e- 2008, yalnızca GT donanımında satın alınabiliyor.

1.2 PureTech 130 HP motora sahip yeni Peugeot 2008’in fiyatları 1.444.500 TL’den başlarken 1.5 BlueHDi 130 HP motoru barındıran yeni Peugeot 2008 için başlangıç fiyatı 1.550.500 TL olarak öne çıkıyor. 115 kW’lik yeni elektrikli güç kaynağıyla daha yüksek performans ve uzatılmış menzil özellikleri gösteren Peugeot e-2008 GT’nin başlangıç fiyatı ise 1.580.000 TL olarak belirlendi.

Elektrikli araba teknolojisinde yeni bir standart!

Türkiye’ye 1.2 PureTech 130 S&S EAT8, 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8 ve 156 HP (115 kW)’lik E-2008 versiyonlarıyla gelen yeni 2008, çağdaş yapısıyla verimli yeni elektrikli motoruyla yeni müşterileri çekmeyi amaçlıyor. E-2008 büsbütün elektrikli B-SUV segmentinde pozisyonunu pekiştiriyor.

Maksimum güç yüzde 15 artışla 100 kW/136 HP’den 115 kW/156 HP’ye çıkarken, batarya kapasitesi 50 kWsa’ten 54 kWsa’e çıkarıldı. Verimliliği güzelleştirme uğraşı, performans artışı fakat birebir vakitte menzilin 345 km (WLTP) yerine 406 km’ye ulaşmasını sağlıyor.

Yeni Peugeot E-2008, tüm şarj tahlillerine uygun standart olarak tek fazlı 7,4 kW şarj aygıtı sunuyor. Yüzde 20’den yüzde 80’e halka açık şarj süratli şarj aygıtlarında (100 kW) 30 dakikada şarj olabiliyor. Wallbox’da (7,4 kW) büsbütün şarj olma müddeti ise 7,4 saat. Yeni Peugeot E-2008’in bataryası 8 yıl yahut 160.000 km garantili olarak satılıyor.

Yeni 2008’in, elektrikli dışında tüm kullanıcı ihtiyaçlarına yanıt veren akaryakıtlı ve dizel motor seçenekleri, EAT8 tam otomatik şanzımanla Türkiye’de yollara çıkıyor.

  • PureTech 130 EAT8: Stop & Start sistemi ile donatılan 3 silindirli 1,2 litre hacimli motor 130 HP güç üretiyor ve 8 kademeli otomatik şanzıman EAT8 ile donatılıyor.
  • BlueHDi 130 EAT8: Stop & Start sistemi ile donatılan 4 silindirli 1,5 litre hacimli motor 130 HP güç
    üretiyor ve 8 kademeli otomatik şanzıman EAT8 ile donatılıyor.

Kompakt boyutlar, geniş bagaj hacmi!

İspanya’daki Vigo Fabrikası’nda üretilen yeni Peugeot 2008, 4,30 m uzunluğa, 1,987 m genişliğe (aynalar dahil), 1,55 m yüksekliğe (Tavan barları dahil) sahipken dingil aralığı de 2.605 mm. Omuz çizgisine kadar olan bagaj hacmi 434 litre olan yeni 2008, art koltukların yatırılmasıyla 1.467 litreye kadar yükleme imkânı sağlıyor.

Daha da “Öz Güvenli” bir duruş için argümanlı SUV tasarımı!

Peugeot 2008, tanıtıldığı günden bu yana dizaynıyla öne çıkıyor. Peugeot tasarım grubu, SUV statüsünü daha da güçlendirerek sınıfının üstünde bir tabire odaklanıyor. Yeni 2008’lerin ön, yan ve art logolarında yeni bir yazı tipi ve yeni Bazalt Gri renk dikkat çekiyor. E-2008 ise Mavi ve Beyaz renklerde bir “E” logosuna sahip. Gerideki Peugeot yazısı, parlak siyah bagaj şeridi boyunca uzanıyor.

2008, yeni 508 modelinin akabinde, yeni Peugeot ışık imzasını benimseyen ikinci model oluyor. Bu, yeni 2008’de tampondaki parlak siyah eklere entegre edilen üçlü aslan pençesi ile daha da güçleniyor. Bu sayede, 2008’in öz inançlı kişiliğini ve sağlam SUV dizaynını vurguluyor.

Tüm versiyonlar bu yeni ışık imzasına sahip. GT versiyonlarında, üçlü pençenin çarpıcı tesiri, FULL LED farların aydınlatılmasındaki üç ışık modülü ile daha da vurgulanıyor. Bu istikametiyle GT versiyonu öbür versiyonlardan ayrışıyor. Yeni ön cephesiyle 2008, yeni Peugeot logosunu da taşıyor; daha geniş, farlarla entegre ve aracın duruşunu güçlendiren özel yatay ızgara dizaynını içeriyor.

Arkada, yine tasarlanan ışık imzasıyla yeni 2008, tüm versiyonlarında yeni LED stop lambalarına yer veriyor. Peugeot arabalarının gerisini karakterize eden sembolik üçlü pençe yine yorumlandı. Stop lambaları, arabanın genişlik algısını güçlendiren ince ve şık, iç içe yer alan üç yatay çift sıra pençeden oluşuyor. Ayrıyeten geri vites lambaları ve sinyaller de LED olarak sunuluyor.

Yeni 2008’in lansman rengi olarak çağdaş Selenyum Gri’nin seçilmiş olması dikkat çeken ayrıntıların başında geliyor. Mavimsi gri vurgularla zenginleştirilen yeni Okenit Beyaz ise yeni 2008’in güçlü dizaynını daha da vurguluyor.

GT versiyonları, standart olarak siyah çift renkli tavanla sunuluyor. Seçilen gövde renginden bağımsız olarak tüm yeni 2008 versiyonlarında parlak siyah yan aynalar kullanıyor. Yeni 2008; Selenyum Gri, Tekno Gri, Okenit Beyaz, İnci Siyah, Elixir Kırmızı ve Vertigo Mavi olmak üzere 6 gövde rengiyle tercih edilebiliyor.

Yeni Peugeot 2008, dikkat cazibeli dizaynıyla yeni alaşım jantlara sahip oluyor. 17 inç KARAKOY (ALLURE) yahut 18 inç EVISSA (GT) olmak üzere farklı jant seçenekleri kelam konusu. Tüm alaşım jantlar, bijonları şık bir halde gizleyen Peugeot logosu ile süslenen 4 kollu bir jant göbeğine sahip. Yeni 2008’in tüm versiyonları, GT versiyonlarında opsiyon olarak sunulan yeni Alcantara üzere sınıf atlama stratejisini destekleyen yeni koltuk kumaşlarına sahip.

Benzersiz Peugeot i-Cockpit, sürüş keyfinin modülü olmaya devam ediyor!

Kabinin kilit ögelerinden biri olan Peugeot i-Cockpit, markanın en güçlü özelliklerinden biri olmayı sürdürüyor. Son 10 yılda 10 milyonun üzerinde satışla Peugeot i-Cockpit, ergonomi, güvenlik ve sürüş keyfini optimize etmek için yeni 2008 ile daha da gelişti. Yeni dijital gösterge paneli göz hizasında, direksiyon simidinin çabucak üzerinde ülkü bir pozisyona sahip.

Yeni 2008’in ALLURE ve GT versiyonlarındaki 10 inçlik dijital gösterge paneli, GT versiyonlarında 3-Boyutlu olarak donatılıyor. Ekranın rengi, bilgilerin tertibi ve önceliği kişiselleştirilebiliyor. Tüm yeni 2008’lerde 10 inçlik merkezi dokunmatik ekran standart olarak sunulurken, daha evvel birinci iki donanım düzeyinde 7 inç olarak kullanıcılar ile buluşuyordu.

Bu yeni HD teknolojili ekran, radyo ve telefon işlevlerine ulaşılmada yahut en yeni kuşak Peugeot i-Connect bilgi-eğlence sistemini denetim etmek için kullanılıyor. Ayrıyeten merkezi ekranın altında fonksiyonlara süratli erişim için piyano tuşları da yer alıyor.

Olayların merkezindeki kompakt direksiyon, Peugeot i-Cockpit mimarisinin temel ögelerinden biri olmayı sürdürüyor; eşsiz çevikliği ve hareket hassasiyeti sunarak sürüş keyfini 10 kat artırıyor. Direksiyonun merkezinde yeni logo ve versiyona bağlı olarak çemberin alt kenarında yeni GT logosu yer alıyor.

Multimedya sistemi, telefon üzere denetim fonksiyonlarını de barındırıyor. Yeni 2008 GT’nin iç yeri, artık merkezi dokunmatik ekran ile koordineli ve seçilen sürüş moduna uyumlu 8 farklı renkte kişiselleştirilebilen ambiyans aydınlatmasını da sunmaya başlıyor. Yeni 2008 versiyonları, 2022 baharında tanıtılan şık e-toggle vites dizaynına sahip olmaya devam ediyor.

B-SUV’de bir muvaffakiyet hikayesi!

2019 yılının sonunda lanse edilen SUV 2008’den 700.000 adetten fazla üretilirken, araç Avrupa ve Türkiye B-SUV segmenti satışlarında her vakit podyumda yer aldı. 2021’de Avrupa’nın en çok satılan B-SUV’si olarak tepede yer alan Peugeot 2008, Türkiye’de de 2021’de en çok satılan B-SUV oldu.

Türkiye’deki toplam SUV 2008 satışları ise 25.000 adedi geride bıraktı. Modelin küresel muvaffakiyet performansında, 75.000’den fazla üretilen ve kendi segmentinde elektrikliye geçişin öncüsü olan E-2008 modelinin de hissesi dikkat çekiyor.

Peugeot 2008’in 2022’deki satışlarının yüzde 17,4’ünü oluşturan Peugeot E-2008, Avrupa’da elektrikli B-SUV satışlarında podyuma çıktı. Peugeot 2008 müşterileri, öncelikle şık, güçlü ve sağlam dizayndan etkileniyor. Ayrıyeten yeni 2008, çok taraflı ve dinamik yapısıyla bilhassa faal aileler için uygun bir SUV olarak öne çıkıyor.

Teknik Özellikler Benzin (1.2 PureTech130 S&S EAT8) Dizel (1.5 BlueHDi130 S&S EAT8) Elektrik (156 HP)
Silindir Hacmi (cc) 1.199 1.499
Silindir Sayısı 3 4
Maksimum Güç (HP) 130 (5500 d/d) 130 (3750 d/d) 156
Maksimum Tork (Nm) 230 (1750d/d) 300 (1750d/d) 260 (4060d/d)
Besleme Turbo Turbo
Egzoz Emisyon Standardı Euro 6d Euro 6d
Şanzıman EAT8 EAT8 Tek Vitesli Redüktör Şanzıman
Frenler Hava soğutmalı disk/Disk Hava soğutmalı disk/Disk Hava soğutmalı disk
Süspansiyon Pseudo McPherson/Burulma Kirişli Pseudo McPherson/Burulma Kirişli Pseudo McPherson/Panhard Çubuklu
Boş Yük (kg) 1205 1270 1550
Uzunluk (mm) 4300 4300 4300
Genişlik (mm, Aynalar Kapalı) 1815-1987 1815-1987 1815-1987
Yükseklik (mm, Tavan Barsız) 1530-1550 1530-1550 1530-1550
Aks Aralığı (mm) 2605 2605 2605
Yerden Yükseklik (mm) 160 160 160
İki Kaldırım Ortası Dönüş Çapı (m) 10.4 10.4 10.4
Bagaj Hacmi (lt) 434-1467 434-1467 434-1467
Maksimum Sürat (km/s) 203 196 150 (Sport Modu)
0-100 Hızlanma (sn) 9.4 9.9 9.1
Yakıt Tüketimi (WLTP, L/100 km)
Düşük 7.5-7.6 5.8 10.3
Orta 5.8-5.9 4.7-4.8 11.2
Yüksek 5.0-5.1 4.3 13.7
Ekstra Yüksek 6.2-6.3 5.5 21.2
Birleşik 6.0 5.0 15.4-15.5
Birleşik CO2 Salımı (g/km) 134-136 131-132 0
Menzil (km) 400-406
Şehir İçi Menzil (km) 565
Şarj Süresi
7.4 kW AC (%0-%100) 7.4 saat
7.4 kW AC (%20-%80) 4.4 saat
DC (%20-%80) 30 dakika

What do you think?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

GIPHY App Key not set. Please check settings

Uygun fiyatlı 4. Kuşak Lenovo Tab M8 2024 göründü!

Togg’dan hidrojenle çalışan araba atağı!