Xiaomi’nin elektrikli sedanı MS11, yollarda görüntülendi!

Çinli teknoloji devi Xiaomi, ortaya çıktığı günden bu yana yalnızca telefon üzere teknolojik aygıtlarla uğraşmayacağını belirli etti. O günden bugüne elektrikli robot süpürgeden masaj aletine birçok eserini gördük. Yelpazesini daha da genişletmek isteyen şirket artık de bir elektrikli araç üzerinde çalışıyor. Xiaomi MS11 ismindeki KONUT de piyasaya çıkmadan yollarda görüntülendi. İşte o manzaralar.

Xiaomi MS11 elektrikli sedan, otobanda görüntülendi

Xiaomi’nin birinci elektrikli aracı MS11 elektrikli sedan, ağır kamufle edilmiş bir halde seyir halinde yakalandı. Pozisyon ise Xiaomi’nin araç için yüksek sıcaklık testlerini gerçekleştirdiği Urumçi-Sanci kentler ortası otobanı. Xiaomi’ye MESKEN üretimi için yeşil ışık yakıldığını bildirdik. artık teknoloji devinin birinci EV’si olan MS11’i görme imkanını buluyoruz.

Geçtiğimiz günlerde Xiaomi, XiaomiEV.com alan ismini alarak alan ismi dünyasına damgasını vurdu. Buna Çin’in devlet planlama departmanının sağladığ yeni araba üretim lisansını da eklediğinizde, Xiaomi’nin elektrikli araç işini apansız bir üst düzeye taşıdığını belirtebiliriz.

Şirket, 2021’in başlarında MESKEN işine siftah yaptığında birden fazla insan öteki alanla uğraşan bir teknoloji şirketinin keşfedilmemiş bir alana girmesine kuşkuyla yaklaşırken Xiaomi süratlice inanç verdi. Lei Jun, (Xiaomi CEO’su) bir yatırımcı konferansında Xiaomi’nin elektrikli arabasının programın ilerisinde olduğunu belirtti. Ayrıyeten araçların 2024’ün birinci yarısına kadar piyasaya sürüleceğinin kelamını de verdi.

Xiaomi sadece son teslim tarihine yanlışsız ilerlemekle kalmıyor, birebir vakitte bu tarihin de önünde görünüyor. O denli ki Xiaomi’nin memleketler arası ticaretinin dizginlerini elinde bulunduran Lu Weibing, ilerlemenin beklentilerin ötesinde olduğunu söyledi.

Xiaomi MS11 bataryasının detayları haziran ayında sızdırıldı. Bu elektrikli canavar, 101 kWh üçlü (NMC) bataryaya sahip uzun menzilli bir versiyona sahip olacak. 800 km menzil vaat ediyor ve 800V mimarisi üzerine inşa ediliyor. Güç yoğunluğu ise 157 Wh/kg ve bu da epey ortalama bir sayı. Herkes pil tedarikçisi olarak CATL’ye bahis yaparken, Xiaomi süratli bir formda hem CATL hem CALB ile paydaşlık kurdu.

Maliyet olarak ise MS11 sedan, Tesla Model 3, BYD Seal, Deepal SL03 ve öteki birtakım Çin KONUT sedanları üzere büyük balıklarla rekabet edecek biçimde ayarlandı. Bu da onu 200.000 RMB (yaklaşık 25.500 €) gibi epey tartışmalı bir fiyat aralığına sokuyor.

Peki siz bu haber hakkında neler düşünüyorsunuz? Niyetlerinizi yorumlar kısmından bizlerle paylaşabilirsiniz.

What do you think?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

GIPHY App Key not set. Please check settings

Nothing Phone (2) için kamera sıkıntılarını çözen güncelleme yayında!

iPhone 15 sızdırıldı mı? Meksika’da Apple’ın yüreği ağzına geldi!